مشروح اخبار


» مدیرکل پزشکی قانونی استان: رشد ۸.۳ درصدی همسر آزاری درکهگیلویه وبویراحمد!



مدیرکل پزشکی قانونی استان از ثبت  ۴۲۹ مورد پرونده با ادعای همسر آزاری به پزشکی قانونی استان خبر داد.

به گزارش راک نیوز کامروز امینی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۳۰ پرونده با محوریت شکایت از جامعه پزشکی به پزشکی قانونی استان ارسال شده و ۱۷ پرونده منجر به رای محکومیت شده است.

امینی با بیان اینکه در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ پرونده شکایت از جامعه پزشکی در پزشکی قانونی تشکیل شد، اشاره کرد: از این تعداد پرونده ۱۳ مورد به رای محکومیت جامعه پزشکی منجر شد.

وی افزود: بیشترین شکایت ها در این بخش مربوط به زنان و زایمان، جراحی عمومی و ارتوپدی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: همچنین طی شش ماهه ابتدایی سال جاری ۴۲۹ مورد پرونده با ادعای همسر آزاری به پزشکی قانونی استان ارسال شد که از این تعداد ۴۰۴ نفر مرد و ۲۵ نفر زن بوده اند.

وی افزود: آمارهای مقایسه ای با مدت زمان مشابه سال قبل، رشد ۸.۳ درصدی همسر آزاری را نشان می دهد.

امینی از تشکیل ۸۴ پرونده سقط درمانی در پزشکی قانونی استان خبر داد و بیان کرد: ۵۸ پرونده از این تعداد منجر به رأی تایید شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان از مراجعه ۱۲ هزارو ۷۰۸ نفر در راستای معاینات سرپایی در شش ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: ۸۷۶۲ نفر از این تعداد مرد و ۳۹۴۶ نفر زن بوده اند.

وی افزود: در سال گذشته استان رتبه اول معاینات سرپایی به نسبت جمعیت را داشت.

وی افزود: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در حوادث رانندگی امسال در شهرستان‌های بویراحمد و دنا 50 مورد، گچساران 23 مورد، کهگیلویه 19 و بهمئی 2 مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11 مورد از تصادفات منجر به فوت درون شهری، 78 مورد برون‌شهری و پنج مورد در جاده‌های روستایی بوده است.

امینی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت فوتی‌ها با 22 مورد در ماه فروردین بوده، عنوان کرد: 53 درصد تصادفات منجر به فوت در روز و 37 درصد در شب رخ داده است.

وی به آمار مصدومین ناشی از حوادث رانندگی هم اشاره داشت و بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال دو هزار و 839 نفر مصدوم ناشی از حوادث رانندگی داشتیم که از این تعداد دو هزار نفر مرد و 839 نفر زن بودند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 1.3 درصدی داشتیم.



تاریخ انتشار : 25 مهر 1397, 03:28



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد: ازکاهش نزاع تا افزایش سقط جنین و همسرآزاری
  • مرگ 153 نفر در تصادفات کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟